راهنما
راهنمای پذیرش دانشجوی خارجی
راهنمای پذیرش دانشجوی خارجی
توجه 1: تمام مراحل پذیرش دانشجو از طریق ایمیل International@arums.ac.ir صورت می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد. بدیهی است ثبت نام به صورت حضوری است. زمان حضور برای ثبت نام از طریق ایمیل به متقاضی اعلام خواهد شد.
توجه 2: در صورت عدم تکمیل دقیق فرم تقاضانامه و عدم ارسال مدارک طبق فرمت و زمان بندی اعلامی، امکان بررسی پرونده متقاضی مقدور نخواهد بود.
توجه 3: ثبت نام صرفا با ویزای تحصیلی و در زمان مشخص صورت خواهد گرفت. ویزای تحصیلی فقط یک بار برای هر دانشجو درخواست می گردد و در صورت باطل شدن آن، تبعات آن بر عهده دانشجو می باشد.
توجه 4: اسکان دانشجویان مجرد در خارج از دانشگاه بنا به قوانین کشور ایران ممنوع می باشد و ایشان حتما بایستی در خوابگاههای متعلق به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اقامت نمایند. در خصوص دانشجویان متاهل، فعلا امکان تامین خوابگاه متاهلی از طرف دانشگاه وجود ندارد. این افراد در صورت حضور به صورت مجردی همانند دانشجویان مجرد در خوابگاه های دانشگاه اسکان داده می شوند و در صورت حضور دائم همسر و فرزندان می توانند از طریق اخذ مجوز از اداره اتباع و گذرنامه استان شخصاً در خارج از دانشگاه نسبت به اجاره محل سکونت اقدام نمایند.
توجه 5: مدیریت امور بین الملل متعهد به رعایت استانداردهای تدوین شده مربوط به خود بوده و اصلا نیازی به پیگیری مراحل (اعم از تماس تلفنی، ایمیل، مراجعه حضوری و ...) نمی باشد.
توجه 6: کلمات و عبارات آبی هایپرلینک هستند.
جهت درخواست به تحصیل به ترتیب زیر عمل نمایید:
1.مطالعه رشته ها، ظرفیت وشرایط پذیرش و نمودار گردش کار اجرائی
2. تهیه اسکن از آخرین مدرک تحصیلی (با حجم 10 الی 100 کیلوبایت)، پاسپورت معتبر دارای حداقل 6 ماه اعتبار از زمان شروع ترم تحصیلی (با حجم 10 الی 100 کیلوبایت و ابعاد بیشتر از 600 در 800 پیکسل)، و عکس پرسنلی (با حجم 10 الی 100 کیلوبایت و ابعاد بیشتر از 400 در 600 پیکسل)
3. مطالعه و تکمیل فایل Word فرم تقاضانامه (لطفا فایل Word تکمیل شود نه پرینت آن. خواهشمند است از تکمیل شدن دقیق و صحیح تمامی فیلدها و اطلاعات درخواستی فرم تقاضانامه اطمینان حاصل نمایید.)
4.ارسال مدارک بندهای 2 و 3 به ایمیل مدیریت امور بین الملل به آدرس International@ arums.ac.ir در تاریخ اول خرداد تا پایان تیر برای نیمسال تحصیلی اول، و اول مهر تا آخر آذر برای نیمسال تحصیلی دوم
5. منتظر اعلام نتیجه (پذیرش یا عدم پذیرش) باشید که توسط کارشناس مدیریت امور بین الملل از طریق ایمیل اعلام خواهد شد. (حداکثر تا پایان مرداد برای نیمسال تحصیلی اول و پایان دی برای نیمسال تحصیلی دوم). در صورت موافقت با تحصیل متقاضی، نامه پذیرش صادر و به ایمیل متقاضی ارسال خواهد شد. (نامه پذیرش فقط به ایمیلی ارسال خواهد شد که مدارک اولیه از طریق آن ایمیل ارسال شده است)
6. منتظر ویزا نوت تحصیلی باشید که توسط کارشناس مدیریت امور بین الملل از طریق ایمیل ارسال خواهد شد. (ویزانوت فقط به ایمیلی ارسال خواهد شد که مدارک اولیه از طریق آن ایمیل ارسال شده است)
7. مراجعه شخص متقاضی به سفارت خانه و یا کنسولگری ذکر شده در فرم تقاضانامه به همراه ویزانوت مربوطه و پاسپورت جهت دریافت ویزای تحصیلی تا دو ماه از تاریخ صدور ویزانوت
8. حضور در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای ثبت نام در تاریخ های اعلام شده از طریق ایمیل با به همراه داشتن مدارک مربوطه (شناسنامه و کارت شناسائی ملی، اصل مدرک تحصیلی مقطع قبلی، اصل پاسپورت، اصل ترجمه مدارک شناسائی توسط موسسات مجاز ترجمه با تائید سفارت یا کنسولگری ایران، اصل ترجمه مدارک تحصیلی مقطع قبلی با تائید سفارت یا کنسولگری ایران، شش قطعه عکس 3 در 4)
- در صورت داشتن هرگونه سوال با کارشناس مربوطه خانم حاجی قهرمانی به شماره 33534705 -045 تماس حاصل نمائید
.